USA here we come!

Tvätta, packa och planera. Det är något jag gillar att ha fixat långt innan man ska dra iväg men den här gången blev allting klart en dag innan det var dags att åka. Brukar spara så mycket pengar som möjligt men av nån anledning är jag typ helt pank(kanske var det för klippningen som kostade 2840kr i torsdags....!) så vi fick ta in på billigaste hotellet vi kunde hitta som ändå ligger nära the shit. Budget Inn. Igen. Antagligen för att vi bara älskade det så oerthört mycket förra gången vi bodde här med den vackra utsikten mot en tegelvägg 30cm ifrån fönstret, kanske att de hade husdjur iform av en död duva som man kunde klappa, kanske den härliga frukosten med en stenhård fralla, marmelad och ljummet kaffe? Det var nog allt.
Jag hade fått för mig att flyget gick kl 08.00 på morgonen så vi planerade att åka hemifrån kl 4.30 men så kikade jag på bokningen när kl var 3.30 och insåg att flyget gick 10.40 och jag innan hade haft i hjärnan att vi skulle åka kl 8.. Men jaja, det var bara att fortsätta vara vaken. Glodde på Hackers med Angelina Jolie, rätt nice.
Fick skjuts av mamma och Arvid(tack igen!) och kila iväg mot flyget. Väl på plats var vi tvugna att återigen pröjsa för boardbagsen eftersom de inte kunde se att vi redan betalt innan så det sög, redan -900kr i plånkan.
Vi flög med SAS till Newark och jag måste säga att det var den bästa service och mat på flyg jag nånsing varit med om! Hade inte bokat vegetariskt då det inte fanns som alternativ men när jag fråga så fick jag fisk istället för kötträtten så det löste sig ändå, allt var ekologiskt och kravmärkt så jag blev as glad. Fick någon vit fisk med potatismos och harricots, en mache/bladspenat sallad med solrosfrön och vinegrett, nybakt mörk fralla med Carte'Dor vitlöksost och tiramisu med riktigt gott kaffe som efterrätt. Bra utrymme för benen och sköna säten. Bra skit! :) När vi kom till Newark var vi tvugna att hämta ut alla väskor och checka in på nytt. Diego passade på att köpa sina efterlängtade amerikanska pizzaslices med pepperoni och jag snappade åt mig en nymixad mangosmoothie.
Höll på att missa flyget till LA då de hade bytt gate utan att säga till.. Åkte med United Airlines och de SÖG! Sjukt otrevlig personal, ingen ordning alls och de verkade inte ha någon trevlig stämning mellan varandra heller. 5,5h senare så var vi äntligen framme i LA och hämtade våra väskor(Yes! Allt var med!!) och vi bestämde oss för att ta bussen till hotellet för att spara in lite pengar. 3 bussar, -5dollar, 2 långa crackhead samtal och ca 1h senare var vi framme på plats, redo att checka in. Slockande 5min efter att ha andas in den härliga mögeldoften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0