Walk of shame

Det var det Linnea ville gå på och de hade hon kanske gjort om vi hade gått på Hardly Dangerous spelningen som vi fick biljetter till av en av bandmedlemmarna. Men tyvärr slocknade vi runt 18.30 och sov heeeela kvällen till 06.30.
Vad hände innan då? Jo, eftersom det var första gången Linnea var i Holly så visade vi runt henne till alla de saker man måste se typ som fot/handavtrycken av alla kändisarna, skylten, VS, gled in på Ripley's Believe it or Not Museum, World of Guinnes Book records museum och Wax Museum. Nånstans däremellan höll Diego på att få stryk av en tatuerad gangsterdude i kallingar som gick på någon trevlig drog men vi flydde in på McDonald's och beställde varsina smoothies istället för att bli knocked out. Efter det vandrade vi ner bland alla Smoke Shops och tatueringsstudios tills vi bestämde oss för att gå till kino Sushi igen. Det är verkligen såååå gott, hade varit nice att ta med det hem men får tyvärr inte plats i väskan plus att man säkert skulle åka på en fet tullavgift för att importera en restaurang. Vi gick till 7Eleven och köpte med oss några Coronas och Doritos och vandrade hemåt. Sen blev kl 18.30 och ja..Gonatt blev det.

-Hollywood, check!

Igår vandrade vi runt runt och runt. Sprang in på Victorias Secret och doftade på alla nya dofter, köpte lite nytt smink på MAC, drack en frappucino på Starbucks, gick in på Kinateatern och såg på The Journey 2 i Dbox/3d(jävligt fett måste jag säga med stolar som kastar runt en fram o tillbaka) och sen tillsist gick vi och käka på kanske världens godaste Sushi restaurang som heter Kino Sushi. Det finns inga ord. Mmmmmh. Sunset Roll med creme cheese. Yuuuuuuum.
Diego åt sina efterlängtade Orange Chicken som han letat Sverige runt efter utan resultat. Efter det såg vi en dvärg gangster som gick med en enorm pimpbrutta. Hade nästan glömt bort alla galna crackheads som vandrar längs The Walk of Fame. Men det gillar vi. It is good to be back!

Första dagen i Hollywood

Började med att boka om rummet till ett med 2 sängar så att Linnea får plats inatt när hon kommer, hon kommer säkert trivas lika bra som vi :) Städerskan förstod inte alls vad vi ville när vi bad henne städa rummet vi skulle flytta in i trots stanken av bajs och öl blandat med det vita kokainlika pulvret som låg på bordet och två skumma pölar på golvet så verkade hon tycka att de såg bra ut. Som tur är finns Google Translate så efter lite meckande där så började hon städa i full fart. Det luktar nu istället som i en simhall men hellre det.
Gick och käkade på Ihop och kikade in deras menyer med alla pannkaks kombinationer man kan få med nutella eller en massa olika sirapsgeggor. Diego blev så glad när han såg den friterade menyn och beställde lökringar, oststicks och nå annat, lika glad blev han när han kom på att han är tillbaka i landet där free refills av cola existerar på alla restauranger. Själv beställde jag en Slim-Fit Omelette med champinjoner, ost och spenat och isvatten tillsammans med melon, ananas och en vindruva. Lite sugen vart jag på Double Carmel hot chocolate och Sweet Vanilla coffee. Men nä. Låter det vänta till Starbucks. Nu ska vi kila vidare mott Hollywood Blv och sen försöka få tag på en hyrbil. TTYL.

USA here we come!

Tvätta, packa och planera. Det är något jag gillar att ha fixat långt innan man ska dra iväg men den här gången blev allting klart en dag innan det var dags att åka. Brukar spara så mycket pengar som möjligt men av nån anledning är jag typ helt pank(kanske var det för klippningen som kostade 2840kr i torsdags....!) så vi fick ta in på billigaste hotellet vi kunde hitta som ändå ligger nära the shit. Budget Inn. Igen. Antagligen för att vi bara älskade det så oerthört mycket förra gången vi bodde här med den vackra utsikten mot en tegelvägg 30cm ifrån fönstret, kanske att de hade husdjur iform av en död duva som man kunde klappa, kanske den härliga frukosten med en stenhård fralla, marmelad och ljummet kaffe? Det var nog allt.
Jag hade fått för mig att flyget gick kl 08.00 på morgonen så vi planerade att åka hemifrån kl 4.30 men så kikade jag på bokningen när kl var 3.30 och insåg att flyget gick 10.40 och jag innan hade haft i hjärnan att vi skulle åka kl 8.. Men jaja, det var bara att fortsätta vara vaken. Glodde på Hackers med Angelina Jolie, rätt nice.
Fick skjuts av mamma och Arvid(tack igen!) och kila iväg mot flyget. Väl på plats var vi tvugna att återigen pröjsa för boardbagsen eftersom de inte kunde se att vi redan betalt innan så det sög, redan -900kr i plånkan.
Vi flög med SAS till Newark och jag måste säga att det var den bästa service och mat på flyg jag nånsing varit med om! Hade inte bokat vegetariskt då det inte fanns som alternativ men när jag fråga så fick jag fisk istället för kötträtten så det löste sig ändå, allt var ekologiskt och kravmärkt så jag blev as glad. Fick någon vit fisk med potatismos och harricots, en mache/bladspenat sallad med solrosfrön och vinegrett, nybakt mörk fralla med Carte'Dor vitlöksost och tiramisu med riktigt gott kaffe som efterrätt. Bra utrymme för benen och sköna säten. Bra skit! :) När vi kom till Newark var vi tvugna att hämta ut alla väskor och checka in på nytt. Diego passade på att köpa sina efterlängtade amerikanska pizzaslices med pepperoni och jag snappade åt mig en nymixad mangosmoothie.
Höll på att missa flyget till LA då de hade bytt gate utan att säga till.. Åkte med United Airlines och de SÖG! Sjukt otrevlig personal, ingen ordning alls och de verkade inte ha någon trevlig stämning mellan varandra heller. 5,5h senare så var vi äntligen framme i LA och hämtade våra väskor(Yes! Allt var med!!) och vi bestämde oss för att ta bussen till hotellet för att spara in lite pengar. 3 bussar, -5dollar, 2 långa crackhead samtal och ca 1h senare var vi framme på plats, redo att checka in. Slockande 5min efter att ha andas in den härliga mögeldoften.

this & that

Vissa dagar pumpas hiphop på högsta nivå och då känner jag mig like a baowz, några dagar blir det vassa gitarrsträngar som ilar och tjuter genom högtalarna, andra dagar är det indiepop(blir alltid sugen på att fota eller baka när jag lyssnar på det....wonder why..) men idag lyssnar jag på detta. Kalla det va du vill. Tycker det är rätt fränt. yupp. fränmusik.

burn that shit

Vaknade av en galet hög signal som började tjuta kl 07.30 men det var sååå kallt i rummet och täcket var såååå varmt så den fick tjuta i typ 40min innan jag lyckades ta mig ut i kylan och strutta iväg in till duschen. slängde i mig en hallonsmoothie och stack iväg till tåget för att åka mot Fridhemsplan och gå på min andra IPL behandling. Var inte så supertaggad med tanke på hur sjukt jävla obehagligt det var första gången men det var bara att bita ihop och faktiskt genomföra dessa gruponkap som jag annars typ alltid lyckas missa innan de går ut. Men det var verkligen inte lika oskönt som första gången, var typ hur lugnt som helst. Lite skönt nästan. Fast njae. Tog bara 15min och sen stack jag därifrån.
Gick runt på stan en sväng helt utan någon inspiration alls eftersom jag egentligen inte får shoppa nåt innan jag drar iväg till USA på söndag. Men det var en grymt duktig kille på Carlings på Drottninggatan som lyckades hitta ett par jeans som jag faktiskt gilla och som faktiskt satt bra(brukar aaaaaldrig kunna ha jeans....)! Så jag var ju bara tvungen att ta med mig dessa snyggingar hem. Efter det ringde jag till Björn Axén och beställde klipptid tills imorgon, kl 09.00. Puh. Undra hur lång tid det kommer att ta denna gång. Första gången jag klippte och färgade håret där tog det en bra bit över 6h men det har gått fortare för varje gång för duktiga Veysel har lärt sig en massa knep så sist tog det bara 3,5h! Men tyvärr kunde jag inte få en tid med honom utan fick tid hos en tjej istället men det blir säkert bra det med :)
Satte mig på Moda Caféet inne på H&M (som jag förövrigt alltid tyckt har varit så skumt att det ligger där inne) och beställde en supergod hälsotallrik med färska räkor, avokado och en massa annat gott på och började läsa boken "Tala hästarnas språk" som redan efter 24 sidor verkar skilja sig helt från resten av alla hästböcker som handlar om deras psykologi och betéende, good stuff! Första gången i mitt liv som jag suttit mig ner och ätit helt ensam... Kändes.. lite... mysigt faktiskt. Sen var det bara att sticka iväg till jobbet och stanna där resten av kvällen. Idag fyller min fina Nicole 24år också! Stort grattis och massa LOOOOVE till dig! :D

Fågelbollar

Hur du gör dina egna talgbollar
250 g kokosfett
3 dl havregryn
3 dl hackade nötter
3 dl krossad majs
3 dl vetekross
3 dl vildfågelfrö
3 dl hackade russin
ev. riven talg
Smält fettet i en stor kastrull. Blanda de torra ingredienserna i en stor bunke. Häll i fettet och rör noga. Massan ska hålla ihop när fettet börjar svalna. Forma massan till bollar med fuktiga händer eller packa i formar. Låt stelna. Ta massan ur eventuella formar (lossnar lätt om man doppar formen i hett vatten) och häng upp maten i trädgården, till exempel i nät; en liten bit hönsnät, en bit av en löksäck eller liknande.
Tips! Om det inte är allt för många minus eller snöar så mycket kan det vara bra att lägga bollarna i snön så att de får picka maten på deras mest naturliga sätt(maskar brukar vanligtvis inte klättra i träd vad jag vet). Tänk också på att inte ha ute bollarna för tidigt på vintern eller för långt in på våren för då kan de glömma bort sina naturliga matvanor som att leta mask tex. Så skäm bort dem, men låt dem inte glömma den vanliga maten när marken blivit varmare igen!

Alla <3-s dag!

Idag är det kärlekens dag. Om ni är tveksamma till den här dagen så kan missen Nikita tala högt och tydligt vad som gäller, hon har gått och skrikit efter någon heeeeeeeela morgonen.. Gah!
Men vi får såklart inte bara ge kärlek till oss människor, djuren vill också ha lite love! Så hon har fått massa pussar och kramar och lite ekologisk kalkon. Hon verkar nöjd nu :)
Solen skiner och det snöar. Helt perfekt! Önskar att jag inte behövde jobba så att jag kunde få spendera heeela dagen med gos och mys. Men icke! Dagen har iaf börjat bra, mamma fyller år så jag vakna 6.30 och gjorde iordning frukost och ställde fram lite blommor och vi hade det super trevligt, inte varje dag man får äta frukost med mamma! Diego gav mig en snabb puss innan han sprang iväg till jobbet. Fick superfina rosor som doftar i hela sovrummet. Mmh.! Men nu måste jag hoppa in i en dusch och sen åka in till stan en sväng innan jobbet så jag kan lämna tillbaka de tre böckerna jag lånat(har dock bara läst en, Hästen i Rörelse, intressant!). Så hej då! Hoppas ni får en härlig alla stjärtarnas dag!

Helgens bravader

Vaknade på i fredags förmiddag av ett märkligt högt ljud, det stånkades och kånkades och jag trodde någon hade sex i rummet breve men det visade sig bara vara de flåsande deltagarna i The Biggest Loser . Puh! Vart lite peppad av tränarnas pepptalk och bestämde mig för att ta fram stegmaskinen och trampa igång dagen. Vart iof bara 15min på den men det är väl bättre än inget. Tog en dusch, drack en stoor kopp ingefära/citron te och åt lite ägg till frukost. Namnam. Drog iväg till jobbet och var glad att äntligen ha igång den dumma iphonen som fick för sig att hänga sig själv så att alla bilder och allting försvann, suuuper kul, verkligen. Not. Men det var skönt att ha en fungerande igen så man kan förgylla buss och tågresorna med musik :) Jobbade som vanligt till 22.30 och min älskade karl hämtade mig och vi åkte och kollade på en down-flat-down-flat-down ledge som jag varit sugen att köra på ett tag men min karl var inte alls lika peppad :/ Åkte hem och somnade till en film..

I lördags skulle vi åka till Heron City för att köpa en ny laddare till datorn som pajade för någon månad sen och upptäckte då att någon gjort inbrott och krossat rutan på mammas bil! Inte nog med att de stal nästan alla verktyg som mannen min använder till jobbet, de slet även loss hela tanklocket och slurkade ur all bensin, riktigt härligt! Polisanmälde skiten och åkte vidare. Åkte hem, tog en dusch, åt middag och stack iväg till tåget för att möta upp med Nicole och dra till Debaser för att hoppa loss till brittiska The Pigeon Detectives. Vi var inte de enda som hade den tanken.... Det var helt proppfullt med folk, sjukt kul! Förbandet The Chevin var också riktigt bra! Alltid kul när banden stannar kvar på stället så man kan hänga ut lite, riktigt trevliga grabbar! :) Landade hemma runt 4 tiden efter att klämt i oss de godaste vegg french hot doggisarna från Medisgrillen..Naaaam!

I söndags kom en trött Nicole och hämtade mig och vi åkte och hämtade vovven Yra och gick på 1h 40min promenad, stannade och köpte lite mat och solade sen i 20min. Skönt! Sen avslutade jag och Diego helgen med att åka till Heron och njuta av Puss in Boots.

Hej bloggen! Hur mår du idag?

Men va trevligt, en ny blogg! Mjae. Känner mest att jag behöver ny inspiration, behöver skapa något, behöver minnas något. Behöver minnas allt! Men mitt minne sviker mig lätt så det här blir min notebook där jag kan träna upp det. Funderade på att köpa de där minnespillerna som jag sett reklam för på tv men tyvärr så glömde jag va de hette när jag väl var inne på apoteket och de hade ingen aning om vad jag frågade efter så det blev inga. Lika bra var väl det för när jag hitta dem på internet och insåg att allt som de innehåller är b-vitaminer och det kan man ju få från massor av naturliga råvaror såsom tex ägg och broccoli som jag gladeligen mumsar i mig! Hur lame är det förövrigt att öppna bloggen med ett inlägg om Broccoli..? Antagligen jävligt lame. Men who gives a damn. :)